MUHABBET KUŞLARI HAKKINDA HER ŞEY

中文(简体) Português English (US) Français Deutsch Italiano 日本語 한국어 Русский Español

23 Ocak 2013 Çarşamba

Muhabbet Kuşlarında Mantar Hastalığı


   Belirtileri: Muhabbet kuşunun belirli bölgelerinde kızarıklar ve tüy dökülmeleri(Kellik) görülür. Muhabbet kuşunuz kaşıntı halindedir ve kaşınan bölgeyi sürekli bir yerlere sürter. 
   Deneysel Tedavi: Benim muhabbet kuşum yavru iken mantar hastalığına yakalanmıştı. Kafesini iyice temizledim, tüneklerini sildim.(Eğer tüneğinizin uçları takıp çıkartmalı ise oraları da çıkarıp temizleyin çünkü muhabbet kuşunuzun biti var ise bitler orada saklanacaklardır.)Yemlerin tozu mantar hastalığını tetiklediği için muhabbet kuşumun yemlerini eledim. Daha sonra ise araştırıp öğrendiğim, eczanelerde 1-2 liraya satılan "Teramisin" adlı bir göz merhemi buldum. Günde bir kere muhabbet kuşumun tüylerinin döküldüğü(Kellik olşan) bölgeye sürdüm. 2-3 hafta içerisinde muhabbet kuşumun tüyleri yeniden çıkmaya başladı ve kaşınmayı kesti.
   Bilimsel Tedavi: Öncelikle mantarın başladığı alan olan kuşların kafesini temizlemek gerekir. Bu tedavide veteriner hekim tarafından yazılan mantar hastalığı karşıtı şampuan ile kafes iyice temizlenir. Kesinlikle her tarafı temizlenmelidir. Bu aşamadan sonra veteriner tarafından kuş için tablet ilaçlar verilir. Daha sonra ise kuşun veterinerin vermiş olduğu tablet ilaçlar kuşlara yedirilemeyeceği için içme suyuna karıştırılır ve yedi gün boyunca kuşların içme suyunu karıştırılır. Aynı zamanda veterineriniz tarafından verilen bir tür iyodik krem hazırlanır ve yedi gün boyunca bir pamuk yardımı ile kuşunuzun mantar oluşan bölgelerini özen gösterilerek sürülmesi gerekir.
Bir hafta boyunda oluşan kızılcıklardan ve pullarda bir değişiklik olmayabilir fakat bu durumlarda birkaç gün sonra pulların tamamen geçtiğini görürsünüz. Fakat bir hafta geçtiği halde kuşunuzda bir değişiklik olmaz ise muhakkak veteriner hekim tarafından tekrar kontrol edilmelidir.
Hangi konularda bilgi almak istiyorsanız yorumlara yazın, elimizden geldiği kadarıyla size yardım etmeye çalışacağız.  
 

1 yorum:

  1. Merhaba benim muhabbet kusumda gagasinda mantar oldu mantar kremi aldim yaralari gecti fakat ² hafta sonnra yanindaki esi birden oldu. Sonra mantar olan kusu elime alip inceledim ve gagasinin altinda sert bir beyaz bir beze fark ettim onun ne oldugunu bilmiyorum bana yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.