MUHABBET KUŞLARI HAKKINDA HER ŞEY

中文(简体) Português English (US) Français Deutsch Italiano 日本語 한국어 Русский Español

5 Şubat 2013 Salı

Muhabbet Kuşunda Yanıklar



   Ocak, tava, tencere, içecek gibi çok sıcak nesnelere dokunma nedeniyle oluşan yanıklara, acilen soğuk su (BUZ DEĞİL) ile müdahale edilmelidir ve acil durumlarda danıştığınız hekimin de görüşü sağlanmalıdır. Hekim gözetimi sağlanıncaya kadar aşağıda önerilen destekleyici bakım uygulanmalıdır:
Etkilenen tüm bölge ılık bir tuzlu çözelti ile temizlenmelidir. 
Enfeksiyon, ana problem olduğu için, yaralar, düzenli olarak (ağrı/acı dindirici özelliği de bulunur) "Neosporin" ile veya "Noncaustic iodine" ile tedavi edilmelidir. "Neosporin"in kullanımı, büyük özenle ve yalnızca gerekli durumlarda yapılmalıdır (hekim değerlendirmelidir). "Neosporin", bakteriyel hastalıklar içindir ve kuşun bakteriyel hastalığı yoksa yararlı olmayacaktır. "Neosporin" ile bağdaştırılan riskler vardır:
1) Muhabbet kuşları, bu merhemin sürüldüğü bölgeleri gagalayıp yutabilir.
2) Merhem, tüylerde hızlıca yayılabilir ve kaplanan tüyler yalıtkan özelliğini yitirerek kuşun üşemesine yol açabilir.
İçmesi için katkısız "Pedialit" (Marketlerde bebek reyonunda bulunabilir) verebilirsiniz. Onun elektrolitlerini arttıracaktır. Aloe Vera suyu veya jeli, düzenli olarak kullanıldığında yatıştırıcı ve tedavi edici özelliği vardır. * Not: Aloe Vera pek çok kuş için yararlıdır ancak nadiren bazı kuşlar reaksiyon gösterebilir. Bir parmağınızla kuşun ayağına sürüp 24 saat boyunca bırakın ve tepki verip vermediğini gözlemleyin. Ilık ve sakin bir ortamda tutulabilmesi için kuşu bir "Hasta kafesi"ne yerleştirin. Sıvı içecekler sağlayın. Hasta muhabbet kuşunuzun iyi yediğinden emin olun, aksi halde, elle/tüple beslemek zorunlu olabilir. Yaralar iyileşinceye kadar gagalanmasını engellemek için diğer muhabbet kuşlarından uzak tutun.
Hangi konularda bilgi almak istiyorsanız yorumlara yazın, elimizden geldiği kadarıyla size yardım etmeye çalışacağız. 

3 yorum:

  1. SLM BEN DE MUHABBET KUŞU BESLİYORUN AMA BİR SORUM VAR 4 HAFTALIK YOVRU KUŞLARIM DAVAR ANNESİ YAVRUNUN BİRİNİ DÖV MÜŞ VE ALT ÇENESİ DABAN DAN KIRIL MIŞ NEYAPACANİ BİLMİYORUM BANA YARDIN CI OLUN sefer-kus@hotmail.com bekliyorum yardınınızı

    YanıtlaSil
  2. abılerim yavru muhabbet kusum sobanın içine düştü dogalgaz sobasının ..
    kanadının bırı resmen yok denebılır dıgerıde yarım boynu falan ..
    bazen ıyı gıbı bazende dumduz beklıyo hafıf bır tıtremesı var .. ne olur anlayan bırı yardım etsin .. candır yaa ALLAH vergısı sonucta ..benımde nıyeyse ıcım rahat etmıyo vıcdanen ceske ... cıkarmasaydım :(:(:LUTFEN YARDIM EDINNNN
    0536 772 58 58 kustan hıc anlamıyorum 2 hafta once aldım

    YanıtlaSil
  3. bir gözüde yarım acılıyor LUTFEN YARIDM LUTFEENNNN veteriner böyle götur dınlensın 4 haftaya kanatları tekrar cıkar dedı ama ınandırıcı olmadı benı gonderdı gıbı bırsey bılen bırı lutfen yardım etsın lutfennnnnn ::(:((:

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.